جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

جشنواره‌ای حرفه‌ای برای رقابت اهالی رسانه ـ نسخه آزمایشی
http://bayanbox.ir/info/3359381106687848957/1604741316185

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

جشنواره‌ای حرفه‌ای برای رقابت اهالی رسانه ـ نسخه آزمایشی

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی
طبقه بندی موضوعی

در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی بر موفق بودن این جشنواره در استان تأکید شد.

 

سیاستگذاری

به گزارش روابط عمومی جشنواره رسانه‌ای ابوذر، نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی ظهر امروز به میزبانی روزنامه خراسان برگزار شد.

سردار یعقوب علی نظری در این جلسه اظهار کرد: معتقدم همه ما در نگاه کلان دغدغه‌های مشترکی داریم که ضروری است قشرها با نگاه‌های مختلف در کنار هم جمع شده و اقدامات مشترکی انجام دهند.

رسانه‌ها می‌توانند خواست مردم از حکومت اسلامی را لایه‌بندی کنند

وی به موضوعات پیشنهادی برای جشنواره سوم ابوذر در استان اشاره کرد و گفت: باید بر موضوعات انقلاب اسلامی تأکید ویژه‌ای شود همچون 40 سالگی انقلاب و دستاوردهای انقلاب که این روزها مورد هجمه بسیاری قرارگرفته است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) اضافه کرد: رابطه اسلام و مردم یک رابطه دوطرفه است که رسانه‌ها می‌توانند مطالبات مردم از اسلام و حکومت اسلامی را لایه‌بندی کنند که بخش عمده مطالبات مردم، از لایه اجرایی نظام است.

جشنواره ابوذر، سابقه‌ای خوب در ذهن اهالی رسانه به‌جا گذاشت

مدیر مسؤول مؤسسه فرهنگی خراسان نیز در این جلسه به ثبت سابقه‌ای خوب برای جشنواره ابوذر در فضای رسانه‌ای استان اشاره کرد و گفت: تحول خوبی در برگزاری این جشنواره شاهد بودیم که به اعتباربخشی آن کمک کرد که سبب می‌شود استقبال از جشنواره افزایش پیدا کند.

وی افزود: در جشنواره سوم باید نگاه بومی به موضوعات افزایش یابد همچنین محورهای ملی نیز به‌طور مشخص بیان شود همچون 40 سالگی انقلاب که حوزه دستاوردها باید مورد توجه قرار گیرد؛ محور حمایت از کالای ایرانی موضوع دیگری است که باید به آن توجه کرد زیرا اهمیت این موضوع در حل بزرگ‌ترین مشکل کشور که اشتغال است، مؤثر خواهد بود.

احدیان همچنین محور مورد توجه در حوزه فضای مجازی را تمرکز بر تولیدات فضای مجازی دانست که باید از توزیع و بازنشر فضای مجازی، تفکیک شود.

عباس محمدیان نیز در این جلسه اظهار کرد: دومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان رضوی به یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های رسانه‌ای در کشور تبدیل شد که به لحاظ کیفی و کمی از کیفیت بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: همت و هم‌افزایی که در بین رسانه‌های استان به وجود آمد در سایر استان‌ها زبانزد بود که چطور در خراسان رضوی چنین هم‌افزایی بین رسانه‌ها با گرایش‌های مختلف شکل‌گرفته است.

مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی به حجم هدایای اهدایی به برگزیدگان جشنواره ابوذر استان در دوره دوم اشاره کرد و گفت: باید از رسانه‌های مکتوب استان به دلیل انتشار اخبار و پوستر جشنواره تقدیر کرد همچنین از شهرداری مشهد و صداوسیمای استان که حمایت‌های مادی و معنوی خوبی از جشنواره انجام دادند.

میزبانی از جشنواره کشوری ابوذر در سال 97

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به شناخت جشنواره برای اهالی رسانه استان و افزایش انتظارات از جشنواره در سطح کشور، سومین دوره آن با حضور افراد باتجربه و آثار بیشتر، افزایش کیفی بیشتر جشنواره را شاهد باشیم.

محمدیان افزود: به دنبال میزبانی جشنواره کشوری ابوذر در سال 97 هستیم تا شایستگی‌های جامعه رسانه‌ای استان را به نحو شایسته در سطح کشور به اثبات رسانیم.

مجید خرمی در ادامه این جلسه با تمجید از اقدامات سازمان بسیج رسانه در نزدیک کردن رسانه‌ها با سلایق مختلف به هم، اظهار کرد: شاید بتوان گفت بسیج رسانه اولین مجموعه‌ای است که توانسته تمام سلایق سیاسی را کنار هم جمع کند درحالی‌که در بسیاری نقاط کشور، مشکل گفتمان رسانه‌ها وجود دارد اما این فرصت در استان ایجادشده که امیدواریم این هماهنگی برای اهداف ملی به کار گرفته شود.

جشنواره ابوذر، نمود بارز جایگاه پدری سپاه پاسداران بود

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری شهرآرا افزود: زمان تصمیم برای حضور در جشنواره، بسیاری دوستان ما را منع می‌کردند اما این جشنواره، نمود بارز جایگاه سپاه پاسداران در پدری کردن و متعلق بودن به همه مردم بود، امروز دیگر کسی نمی‌تواند بگوید جشنواره ابوذر جناحی عمل کرده است.

ایمان شمسایی نیز با مثبت ارزیابی کردن بازتاب رسانه‌ای و تبلیغات دوره دوم جشنواره ابوذر، گفت: حضور پیدا نکردن بخشی از اصحاب رسانه یا صرف زمان کمتر برای ارائه اثر در این جشنواره شاید به خاطر سابقه گذشته آن بود که با برگزاری این دوره، شرایط متفاوت شده است.

سید ناصر نعمتی در ابتدای جلسه به بیان گزارشی از دومین دوره برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: بنا بود تا این جشنواره به‌عنوان جشنواره محوری در استان قرار بگیرد زیرا رویدادی این‌چنینی در استان وجود نداشت.

وی ادامه داد: درمجموع، 1343 اثر به دبیرخانه جشنواره دوم ارسال شد که بیشترین آثار ارسالی مربوط به محور انقلاب اسلامی بود، پس‌ازآن شهر و شهروندی بیشترین آثار را به خود اختصاص داد و سومین محور نیز محور اقتصاد مقاومتی بود.

دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، دائمی شدن دبیرخانه این جشنواره را یکی از مصوبات شورای سیاست‌گذاری در دوره قبل بیان کرد و افزود: درخواست‌ها برای توسعه محورها به‌خصوص محور فضای مجازی و چندرسانه‌ای وجود دارد.

در پایان این جلسه و با رأی اعضا مقرر شد موضوعات «40 سالگی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن»، «زیارت و آداب میزیانی» و «حمایت از کالای ایرانی» به‌عنوان محورهای اصلی سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر معین شوند همچنین با رأی اعضا، سید ناصر نعمتی به‌عنوان دبیر سومین دوره این جشنواره در سال 97 انتخاب شد.

انتهای پیام/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی