جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

جشنواره‌ای حرفه‌ای برای رقابت اهالی رسانه ـ نسخه آزمایشی
http://bayanbox.ir/info/3359381106687848957/1604741316185

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

جشنواره‌ای حرفه‌ای برای رقابت اهالی رسانه ـ نسخه آزمایشی

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی
طبقه بندی موضوعی

دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌‌ای ابوذر خراسان رضوی گفت: دوره  پنجم این جشنواره با دریافت بیش از سه هزار و 300 اثر، از  تنوع خوبی برخوردار بود.

 

به گزارش روابط عمومی جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی، سید ناصر نعمتی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که شامگاه پنج‌شنبه در تالار شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به افزایش سطح کیفی آثار رسانه‌ای دریافتی از سوی جشنواره، اظهار کرد: شاهد ارسال مجموعه‌ای از آثار هستیم که در دوره اول جشنواره آرزوی ما بود و امروز در گام پنجم آثار به این حد از بلوغ در گفتمان انقلاب اسلامی رسیده است.

وی به بیان گزارشی از روند رشد جشنواره ابوذر خراسان رضوی پرداخت و ادامه داد: دوره اول جشنواره با دریافت 370 اثر آغاز شد، در گام دوم به هزار و 343 اثر رسید که تلاش می‌شد مراحل مختلف جشنواره به‌صورت علمی و مورد قبول هیئت داوران اجرا شود و گام‌های درست و رو به جلویی برداشته شود.

دبیر پنجمین جشنواره ابوذر خراسان رضوی با اشاره به حضور پرشور خبرنگاران شهرستانی در دوره سوم جشنواره، بیان کرد: در گام سوم، هزار و 963 اثر ارسال شد و در دوره چهارم تعداد آثار دریافتی به بیش از دو هزار و 300 اثر رسید که با توجه به این شرایط، احساس می‌کردیم به گام‌های نهایی و اشباع جشنواره نزدیک می‌شویم که در گام پنجم شگفت‌زده شدیم.

وی اضافه کرد: گام پنجم با دریافت بیش از سه هزار و 300 اثر که از  تنوع خوبی نیز برخوردار بود مواجه شدیم و متوجه شدیم پتانسیلی در حوزه رسانه نیست که در خراسان رضوی وجود نداشته باشد.

نعمتی با بیان این‌که در این دوره، خبرنگاران مشهدی 60 درصد و خبرنگاران شهرستانی حدود 40 درصد ارسال آثار را به خود اختصاص دادند، خاطرنشان کرد: در جشنواره چهارم، یک بند به جشنواره اضافه شد که شامل «رسانه‌های تجربی و نشریات دانشجویی» می‌شد که هنوز مجوز دریافت نکرده بودند، حتی اگر فردی در کانال شخصی خود یادداشتی نوشته بود، می‌توانست در جشنواره شرکت کند و به این شکل، رسانه‌های غیر رسمی توانستند در کنار رسانه‌های رسمی قرار بگیرند.

وی با اشاره به این‌که رسانه‌های رسمی با دو هزار و 600 اثر و رسانه‌های غیر رسمی با 600 اثر در دوره پنجم جشنواره شرکت کردند، گفت: جشنواره ابوذر از حیث تقسیم‌بندی‌های وزرات ارشاد در بخش «جشنواره‌های رسانه‌ای موضوعی» قرار می‌گیرد و ‌اثرها از لحاظ موضوعی پذیرفته و مورد داوری قرار می‌گیرند.

دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی با بیان این‌که محورهای اصلی امسال، «فرهنگ رضوی و زیارت»، «بصیرت و دشمن‌شناسی»، «کمک مؤمنانه» و «مدافعان سلامت» بود، افزود: آسیب‌های اجتماعی با 516 اثر، بیشترین حجم ارسال اثر را به خود اختصاص داد و بعد از آن، بیشترین آثار با موضوع مدافعان سلامت به دبیرخانه ارسال شد.

نعمتی اظهار کرد: افرادی بیش از یک سال در دبیرخانه جشنواره تلاش کردند تا جشنواره حرفه‌ای برگزار شود که این کار برای کسانی که هر روز نقد می‌کنند و خبرنگار هستند، کار بسیار سختی بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی