جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

جشنواره‌ای حرفه‌ای برای رقابت اهالی رسانه ـ نسخه آزمایشی
http://bayanbox.ir/info/3359381106687848957/1604741316185

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

جشنواره‌ای حرفه‌ای برای رقابت اهالی رسانه ـ نسخه آزمایشی

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی
طبقه بندی موضوعی

شهردار مشهد جشنواره رسانه‌ای ابوذر را برجسته‌ترین رویداد رسانه‌ای استان دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در مشهد و استان، این جشنواره باید از سطح استانی به سطح ملی ارتقا پیدا کند.

 

به گزارش روابط عمومی جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی، اعضای شورای سیاست‌گذاری سومین دوره این جشنواره در استان با شهردار مشهد دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار، قاسم تقی‌زاده خامسی بابیان این‌که این جشنواره در دومین دوره برگزاری عملکردی خارج از انتظارات از خود به‌جا گذاشت، اظهار کرد: فرهنگ و هنر نیز چهره‌ای سیاسی دارند اما در قالب سیاست عامه نه سیاست جناحی.

وی ادامه داد: اگر سیاست به‌صورت جناحی وارد فرهنگ و هنر شد، ظرفیت‌های فرهنگی در رقابت‌ها و چالش‌های سیاسی از بین می‌رود.

شهردار مشهد به سابقه دیرینه فرهنگ و هنر در دیار خراسان اشاره کرد و گفت: مشهد همواره در تاریخ مهد فرهنگ و هنر بوده اما امروز این ظرفیت مغفول مانده است.

وی، جشنواره رسانه‌ای ابوذر را برجسته‌ترین رویداد رسانه‌ای استان دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد امسال نیز همچون سال گذشته در کنار جشنواره ابوذر خواهد بود؛ با توجه به ظرفیت‌های موجود در مشهد و استان، انتظار می‌رود با تلاش دست‌اندرکاران این جشنواره، از سطح استانی به سطح ملی ارتقا پیدا کند.

تقی‌زاده خامسی بابیان این‌که باید با قدرت از این جشنواره حمایت شود، افزود: مشهد با سرعت به سمت ملی شدن در حرکت است که باید از این ظرفیت به‌خوبی بهره گرفت.

در ادامه این دیدار، محسن نصرپور، رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره نیز اظهار کرد: فضای رسانه‌ای استان بستر مستعدی برای تولیدات برجسته و مؤثر رسانه‌ای است.

وی ادامه داد: جشنواره ابوذر در این فضا با هدف حمایت از تولیدات فاخر رسانه‌ای در استان شکل گرفت که دومین دوره برگزاری آن را با حضور پررنگ اهالی رسانه پشت سر گذاشتیم.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با تمجید از حمایت دستگاه‌های مختلف از جشنواره و اعتماد به آن، افزود: پیش‌بینی می‌شود مشارکت اهالی رسانه و ارسال آثار در سومین دوره برگزاری این جشنواره به دو برابر، یعنی بیش از دو هزار اثر برسد.

وی یادآور شد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر به‌عنوان رویدادی مؤثر در بین اهالی رسانه استان شناخته‌شده است.

عباس محمدیان نیز در این دیدار برگزاری جشنواره ابوذر را تحولی در عرصه رسانه استان دانست و اظهار کرد: خوشبختانه جشنواره در سال گذشته به جشنواره‌ای فاخر مبدل شد.

وی به بیان گزارشی از آغاز فرایند جشنواره سوم پرداخت و ادامه داد: اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری 17 فروردین‌ماه با نگاهی فراجناحی و صنفی تشکیل شد که نوید رقم خوردن تجربه‌ای جدید در این حوزه را می‌داد.

مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان این‌که سال گذشته رتبه اول کشور در بین جشنواره‌های استانی به خراسان رضوی رسید، گفت: در سال جاری با بررسی و نگاه کارشناسانه دقیق‌تری به سراغ انتخاب محورهای جشنواره رفتیم تا به موضوعاتی که نیاز است رسانه‌ها بازویی برای شهر و استان باشند، مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره ابوذر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نگاه کلان به برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت رسانه‌ای استان به سراسر کشور است تا از این طریق، نیروهای جوان و با انگیزه بتوانند خودی نشان داده و رشد کنند.

سید ناصر نعمتی نیز به بیان گزارشی از دوره قبل برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: سال گذشته 1323 اثر در سه محور انقلاب اسلامی، شهر و شهروندی و اقتصادی مقاومتی به دبیرخانه ارسال شد که بیشترین آثار در حوزه شهر و شهروندی بود.

وی افزود: این جشنواره به‌عنوان جشنواره‌ای رسانه‌ای که همه حوزه‌های قالبی رسانه را تحت پوشش قرار می‌دهد در استان تثبیت شده است.

دبیر سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، افزودن بخش آثار دانشجویی را ویژگی برجسته جشنواره در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: پیشتر تنها آثار مربوط به رسانه‌های رسمی امکان حضور در جشنواره را داشتند اما امسال با بررسی‌های انجام گرفته، بخش آثار مردمی و دانشجویی نیز در نظر گرفته شده که امیداریم شاهد استعدادیابی در این حوزه باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین بخش آثار رسانه‌های اجتماعی نیز اضافه شده که رنگ و لعاب تازه‌ای بخ جشنواره خواهد بخشید.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این دیدار با بیان این‌که جایگاه مطبوعات در خراسان و مشهد سابقه‌ای دیرینه دارد، اظهار کرد: مطبوعات استان همواره در سطح ملی تأثیرگذار بوده‌اند.

وی، خراسانی‌ها را پیشگامان عرصه روزنامه‌نگاری حرفه‌ای دانست و ادامه داد: این پیشگامی در کشور حفظ شده به‌طوری که روزنامه‌های سه‌گانه مشهد در رتبه بندی‌های کشوری، جزو مؤثرترین رسانه‌ها به‌شمار می‌روند.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های رسانه‌ای در استان باید متفاوت از کشور باشد که این تفاوت در جشنواره ابوذر به خوبی دیده شد.

وی به موضوعات اعلام شده در فراخوان جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: موضوع شهر و شهروندی، موضوعی است  که می‌تواند به‌طور مشترک بین مدیریت شهری و رسانه‌ها پی گرفته شود.

امینی، برگزاری جشنواره‌های این چنینی را عاملی برای بروز و ظهور نگاه‌های جدید در رسانه دانست و یادآور شد: شناسایی استعدادهای جدید در حوزه رسانه و پرورش الگو برای آنان، می‌تواند دستاورد بزرگی برای جشنواره ابوذر باشد.

مجید خرمی در ادامه این دیدار با قدردانی از زحمات دست اندرکاران جشنواره ابوذر، اظهار کرد: بسیج رسانه به معنای واقعی فراجناحی عمل می‌کند.

وی افزود: همدلی شکل گرفته در رسانه‌های استان را که همه با سلیقه‌های متفاوت زیر یک سقف نشسته و تبادل نظر کنند را هیچ مجموعه‌ای جز بسیج رسانه نتوانست شکل دهد

حسینعلی آریانی نیز گفت: ایجاد همدلی بین سازمان‌های محتلف و رسانه‌ها، بزرگترین حرکتی بود که در کنار برگزاری این جشنواره در مدت کوتاهی شکل گرفت.

انتهای پیام/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی